Drs. Birgitha Bakker – van der Meij

Drs. Birgitha Bakker – van der Meij

Drs. Birgitha Bakker

Timemanagement en zelfmanagement; door middel van jobcoaching en incompany-trainingen begeleiden wij mensen van werkstress naar werkplezier! Onze missie is om anderen te helpen het beste uit zichzelf te halen. Birgitha helpt mensen om rust en overzicht te krijgen en om weer een betere balans tussen werk en privé te krijgen. In haarwerk en ook in haar privéleven kwam zij vaak mensen tegen die het overzicht kwijt waren en me vroegen of zij ze daarbij kon helpen. Of mensen die geen plezier meer haalden uit hun werk of studie en haar om hulp vroegen. Al die vragen gaan in de basis over timemanagement en persoonlijk leiderschap.

Waar Birgitha anderen graag in wil ondersteunen is het bepalen van hun focus en doelen voor het komend jaar, en de tools om hun gewenste resultaten te bereiken. In de individuele gesprekken kom je erachter wat je echt belangrijk vindt en welke prioriteiten je wilt stellen. Daarbij zet zij diverse middelen in om je verder te helpen; van psychologische gespreksvoering, of rollenspel, tot het aanreiken van modellen en artikelen en ook het aanpassen van de instellingen op je computer. Nét wat je nodig hebt.

Als gedragswetenschapper is Birgitha getraind in het observeren, sturen en bijsturen van gedrag. Motivatie en beloning, maar ook timemanagement en gedrag en leren in organisaties, zijn daarbij belangrijke thema’s. Bij de Erasmus Universiteit Rotterdam (bij het onderdeel iBMG – instituut Beleid en Management Gezondheidszorg) heeft zij zich hier verder op toegelegd. Zij werkte hier onder andere als wetenschappelijk docent (o.a. Organisatiewetenschappen en Kwaliteit & Doelmatigheid), was mentor en begeleide haar collega’s bij het onderwijsgeven. Daarnaast heeft zij ook lesgegeven op een hbo.

In de begeleidingsgesprekken merkte Birgitha telkens weer dat het creëren van overzicht in een eerste gesprek, als bijzonder waardevol werd ervaren. Complexe projecten weet zij terug te brengen tot een helder doel met een overzichtelijk plan van aanpak. Waarbij zij tijdens de begeleiding de ander meer zelfvertrouwen geef en zichzelf uiteindelijk overbodig maakt.